Successen

Deel pagina:

De campagne tegen het Dolfinarium bestaat al geruime tijd, en heeft in haar bestaan meerdere successen weten te boeken. Hieronder zetten we ze voor je op een rij.

Verschillende bedrijven stoppen de samenwerking!
Eén van de speerpunten van de campagne is het ertoe bewegen van bedrijven die samenwerkingsverbanden hebben met het Dolfinarium om daarmee te stoppen. Deze samenwerking bestaat in de meeste gevallen uit het aanbieden van kaartjes met korting. Omdat steeds minder mensen het Dolfinarium bezoeken, worden deze samenwerkingen steeds belangrijker voor het Dolfinarium. Op die manier kunnen ze toch nog steeds een redelijk aantal bezoekers veiligstellen.

Door de brieven die vanuit Bite Back zijn verzonden, hebben we meerdere successen weten te behalen. Zo hebben onder andere Zeeman, HEMA, Renault en Thebe aan ons laten weten de banden met het Dolfinarium te verbreken. Daar zijn we uiteraard erg blij mee!

Dolfinarium past de website aan na kritiek
Bite Back heeft met een klacht bij de Reclame Code Commissie (RCC) weten te bereiken dat het Dolfinarium de website heeft aangepast. Op de website gaf het Dolfinarium namelijk aan dat de dieren genoeg ruimte hebben, terwijl de overheid in een recentelijk kritisch rapport te kennen heeft gegeven dat de verblijven onvoldoende waren. Een duidelijke misleiding van consumenten dus. Ook de bewering dat de dieren gelukkig zijn is tegelijkertijd van de website verdwenen.

Dolfinarium erkent het succes van activisme
In een artikel in de Telegraaf heeft Dolfinarium-directeur Bert van de Hoef erkend dat activisten, en de negatieve reclame die ze verzorgen voor het Dolfinarium, ervoor zorgen dat sponsoren en commerciële partners wegblijven.

Het is duidelijk dat door een groeiende bewustwording het aantal bezoekers en partners blijft afnemen. Door onze campagne hopen we dat deze trend blijft doorzetten en de deuren van het Dolfinarium als park met dieren uiteindelijk definitief gaan sluiten.

Steeds meer positieve reacties!
Bij Bite Back merken we dat we tijdens de sensibiliseringsacties, die maandelijks plaatsvinden bij de ingang van het Dolfinarium, steeds vaker positieve reacties krijgen. Bezoekers en voorbijgangers geven aan onze standpunten te begrijpen en erover na te denken om geen bezoek meer te brengen aan het Dolfinarium. Dit resultaat past in de neerwaartse trend in bezoekersaantallen die we door de loop der jaren hebben gezien.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram