In navolging van andere bedrijven zoals Lidl, NS, HEMA, ANWB en de Spar, heeft nu ook DPG Media de kaarten voor het Dolfinarium offline laten halen.
Contact met stichting Bite Back
DPG Media heeft na contact met Bite Back besloten dat wegens alle onrust rondom het Dolfinarium de kaarten in ieder geval voorlopig geen onderdeel meer zijn van het aanbod.
In een reactie schrijft DPG Media dat de kaarten vanwege alle onrust in ieder geval voorlopig geen deel meer uitmaken van het aanbod. Gezien het Dolfinarium vanuit allerlei richtingen steeds meer kritiek te verduren krijgt, hopen we dat deze keuze definitief blijft.
Webshops
DPG Media heeft meer dan 80 merken in voornamelijk Nederland en Belgiƫ, waarvan er zeker 15 Nederlandse merken een webshop hebben met kaarten voor het Dolfinarium. De kaarten zijn per direct uit het aanbod verdwenen. Hieronder vallen sowieso de webshops van het Algemeen Dagblad, Nu, Trouw, Stentor, Leukstetickets, Volkskrant, Flair, Libelle, BNdeStem, Brabants Dagblad, de Gelderlander, het Parool, Margriet, Provinciale Zeeuwse Courant en Tubantia.
We hopen dat de overige bedrijven dit voorbeeld volgen en ook stoppen met het aanbieden van kaarten voor leedvermaak.
Wil je onze campagne steunen? Dan kan dat via deze link. Wil je ook actief worden? Kijk dan in het menu onder ''Wat kan jij doen?''.